Hva gjør jeg hvis vi ikke får innloggingsmail?

Siden omtrent 12. februar 2023 har Microsoft hatt en tendens til å markere våre innloggingsmail og andre automatiske e-poster som søppelpost (Spam, Junk). Vi har dessverre ingen mulighet for å forutse dette, og har ingen kontaktpersoner i Microsoft som kan hjelpe oss med det. Vi har prøvd mange forskjellige ting. Selv om vi har korrekt DMARC + DKIM-oppsett og egen, dedikert IP-adresse for utsending av e-post kun fra oss, blir likevel en del av våre eposter markert som søppel eller sperret på andre måter.

Andre epostleverandører kan også tenke ut lignende blokkeringer. I alle tilfelle vil informasjonen under hjelpe dere med dette:

Løsning: IT-avdeling / kontaktperson i deres firma må enten:

  • "Whiteliste" eposter fra Fellesverktøy: Be IT-avdelingen hvitliste / tillate / markere som sikre eposter fra IP 192.254.118.240 (vår faste IP for utsending av epost), (eventuelt med avsendere [email protected][email protected] og [email protected]) eller
  • Åpne en kundestøtte-forespørsel hos firmaets kontaktperson i Microsoft. Legg ved informasjonen i paragrafen over.

Du kan også ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med kommunikasjonen med datafolkene.

Sist oppdatert 12 mars 2024